reklama

Zvláštna vôňa momentu prekvapenia

Vraj čím sú ľudia starší, tým vzácnejšie ich niečo prekvapí (aj to najčastejšie nemilo). No ja som dnes zažila skutočne zvláštnu vec. Kupovala som si lístok na vlak a bola som trochu zmätená z toho, že mi pred chvíľou nechcel dať bankomat peniažky a teta v okienku mi zle vydala. V každom prípade som len zľahka vnímala okolitý svet. Zrazu ma z rozmýšľania o tom, či si mám dať lístok do dokladov alebo do peňaženky (ťažká dilema), vytrhla akási „strednostará“ žena. „Když skončíte, zastavte se u mne,“ povedala mi a okamžite sa vrátila na blízku lavičku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Poznám ju? Hm, na tváre mám možno dosť zlú pamäť (čo je v kombinácii sproblémom spomenúť si na mená občas nepríjemné), no táto pani miskutočne nič nehovorila. V takmer tom istom okamihu mi napadla ďalšiamožnosť: Nie je to nejaká ďalšia šialená jehovistka, čo si vyberá vovečernej stanici svoje obete, najlepšie zmätené dievčatá, ktorým bymohla ponúknuť čerstvé číslo Strážnej veže? Možno zhovorčivábezdomovkyňa, však tú bundu má dosť ošumelú takto z diaľky...V každomprípade som z nej, ako iste tušíte, nemala dobrý pocit.Odignorovať ju, to by bolo asi najlepšie...ale čo ak sa jej to dotkne azačne po mne pokrikovať a ohrozovať ma...no nič, risknem to. Otočilasom sa a neisto som k nej vykročila. Popíjala niečo číre z plastovejfľaše a okolo seba mala tašky...na bezdomovkyňu by celkom sedela. Keďma zaregistrovala, široko sa usmiala pozrela smerom k dlaždici, naktorej som stála, a maminkovským hlasom hovorí: „A teď si hned zavažtetu tkaničku, jinak upadnete. Ani nevíte, kolik úrazů se tak stalo...“To už som poslušne kľačala na zemi a vyrábala čo najúhľadnejšiumašličku.Aj ja som sa usmiala (tak široko, ako som v tom prekvapení dokázala),poďakovala za upozornenie a potom sme si navzájem popriali pekný deň.Bolo vidieť, že má radosť, že ma zachránila od nepříjemného pádu. A jasom sa hanbila. Skutočne som sa hanbila, že som ju tak zle odhadla. Žepodvedome očakávam od cudzích ľudí skôr to zlé než dobré. Neviem, čímto je. Či všetkými tými strašnými vecami, o ktorých sa hovorí vtelevízii, či rozprávaním ľudí o tom, aký bol svet kedysi iný, lepší,bezpečnější, či rodičmi, ktorí mi stále opakovali, ako nemám hovoriť scudzími ľuďmi a že za každým stromom na mňa čaká vrah, zlodej, či,nedajbože, úchyl.A pritom, možno by nebolo zlé cudzím ľuďom aspoň občas trochu dôverovaťa nenechať sa hneď uniesť predstavami o tom, že mi chcú ublížiť.

Lenka Koláriková

Lenka Koláriková

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hádam budúci veľký právnik, možno však aj riaditeľka zemegule...ktovie, čo je pre svet väčšou hrozbou:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu